Aktualności

Nawet w metawersie nie można uciec od podatnika

Promotional image for Second Life.

Second Life, długoletni metawers online, który wciąż przyciąga prawie milion aktywnych użytkowników miesięcznie, ogłosił, że po raz pierwszy od momentu premiery w 2003 roku zacznie pobierać od lokalnych użytkowników podatku od sprzedaży od wielu zakupów w grze. Może to stanowić znaczący problem dla silnej gospodarki wszechświata online w grze i służyć jako ostrzeżenie dla innych rodzących się metawersujących wysiłków mających nadzieję na sprzedaż wirtualnych towarów mieszkańcom USA.

Ogłaszając przeprowadzkę w poniedziałek, deweloper Second Life, Linden Labs, zacytował decyzję Sądu Najwyższego 2018 South Dakota przeciwko. Wayfair, Inc., Et Al. Decyzja ta wykazała, że państwa i miejscowości mogą pobierać podatek od sprzedaży nawet za produkty sprzedawane przez firmy internetowe, które nie są fizycznie obecne w tym stanie. Po tej decyzji Linden Labs twierdzi, że „dołożyło wszelkich starań, aby chronić naszych mieszkańców przed tymi podatkami tak długo, jak to możliwe, ale nie jesteśmy już w stanie ich wchłonąć.„

W związku z tym od 31 marca użytkownicy Second Life będą naliczani za lokalne podatki od powtarzających się rachunków, takich jak subskrypcje i opłaty gruntowe. Linden Labs będzie nadal wchłaniać wszelkie podatki pobierane od jednorazowych zakupów, takich jak zmiany nazw i zakupy waluty L $ w grze. Ale koszty te zostaną przeniesione na użytkowników „w pewnym momencie w przyszłości”, pisze Linden Labs.

„To wiadomość, której nie lubimy dzielić, ale dla zdrowia firmy i Second Life nie możemy dłużej absorbować tych obciążeń podatkowych” – pisze Linden Labs. „Dziękuję za zrozumienie i ciągłe wsparcie dla Second Life.„

Zadeklaruj grosze na swoich oczach

Określone stawki podatku od sprzedaży mogą się znacznie różnić w zależności od stanu, a wiele miejscowości pobiera dodatkowe podatki od sprzedaży. Mieszkańcy czterech stanów – Delaware, Montana, New Hampshire i Oregon – w ogóle nie płacą podatku od sprzedaży, podczas gdy siedem miast – w tym Seattle, Chicago, Los Angeles i Oakland w Kalifornii – obciąża mieszkańców ponad 10 procentami sprzedaży w stanie połączonym i lokalnym podatki od każdego zakupu.

Podatki te mogą mieć znaczący wpływ na amerykańskich klientów Second Life, którzy stanowią prawie połowę bazy użytkowników, zgodnie z szacunkami SimilarWeb dotyczącymi wizyt na SecondLife.com. Ogólnie rzecz biorąc, Second Life nadal generuje około 600 milionów dolarów działalności gospodarczej każdego roku i płaci użytkownikom ponad 80,4 miliona dolarów rocznie w gotówce w świecie rzeczywistym, zgodnie z wrześniowym raportem VentureBeat.

Podczas gdy użytkownicy z USA od dawna musieli płacić podatki dochodowe od wszelkich rzeczywistych pieniędzy wycofanych z gospodarki Second Life, dodatkowe opłaty od podatku od sprzedaży mogą być znaczącym problemem dla wielu użytkowników z miesiąca na miesiąc. „Muszę myśleć, że będzie to miało ogromny wpływ na gospodarkę Second Life i kulturę społeczności jako całość” – pisze długoletni obserwator Second Life i dziennikarz Wagner James Au.

Teresa Firelight, jeden użytkownik na forach społeczności Second Life, szczegółowo opisała, w jaki sposób lokalne podatki w Kalifornii dodadzą około 20 USD miesięcznie do swoich obecnych 202 USD miesięcznych inwestycji w regionach Second Life i działkach. Wzrost ten może zmusić ich do ograniczenia wydatków na alternatywne awatary (lub „alty”), z których każda ma własną subskrypcję premii podlegającą opodatkowaniu w wysokości 8,25 USD. „Plus jest czynnik irytujący… denerwowanie się podatkiem może sprawić, że będę chciał jeszcze bardziej ograniczyć moje stawki premium, gdy wygasną ”, pisze Firelight.

This virtual tropical island may look a lot like a real-world tax haven, but don't be fooled...

Podczas gdy nowy koszt może być szokiem dla amerykańskich użytkowników Second Life, ci w Europie płacą stawki podatku od wartości dodanej w wysokości do 17 do 27 procent od zakupów Second Life od 2007 roku.

Chwytanie podatków też nie jest niczym nowym w Second Life. Na początku historii gry Linden Labs próbowała stworzyć skomplikowany system podatkowy, który automatycznie odliczał więcej L $ na świecie od użytkowników, którzy zbudowali więcej obiektów na świecie (używając w ten sposób więcej zasobów serwerowych Linden Labs). Doprowadziło to do zorganizowanego buntu podatkowego we wszechświecie, co z kolei doprowadziło Linden Labs do zmiany obecnego systemu pobierania opłat od użytkowników bezpośrednio za ziemię za pomocą miesięcznej opłaty.

Doświadczenie Linden Labs może służyć jako przestroga, ponieważ inne duże firmy spieszą się z wprowadzeniem własnej oferty metaverse. Obejmuje to firmy wykorzystujące tak zwane technologie „Web3”, takie jak kryptowaluty i NFT, do zasilania swoich wirtualnych gospodarek.

Oprócz możliwej lokalnej ekspozycji na podatek od sprzedaży, kryptowaluty mogą być opodatkowane jako dochód lub zyski kapitałowe, gdy są uzyskiwane, sprzedawane lub przekształcane w inną formę. Tymczasem NFT mogą być opodatkowane jako przedmioty kolekcjonerskie, przyciągając najwyższą stawkę podatku od zysków kapitałowych w wysokości 28 procent w USA. IRS zaczyna tłumić egzekwowanie zarobków opartych na kryptografii dzięki przepisom zeszłorocznego dwustronnego rachunku za infrastrukturę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.